Pages

Monday, November 4, 2013

W-A-R

Assalamualaikum blogger, reader, mak de, kak de, brother and semua. Sihat? Alhamdulillah pada yang sihat. Yang sakit tu jangan lupa makan ubat. XOXO 
First aku sentap gila dengan blog ni. Kenapa? *sigh tangan aku la ni gatal sangat pergi godeh blog ni sampai hilang semua. Ya Allah burokk!! Dah la aku tak ingat macam mana nak cantikkan balik blog ni. Last aku buat benda alah ni semua 2 tahun lepas. Can u imagine that? Aku dah tak ingat mana macam mana nak dapatkan balik snow snow tu semua. Haihhhh. Rase nak nangis pun ada. Haha. So sekarang ni jalan terbaik adalah REDA je lah T_T
Marilah kita mulakan hidup baru yee? :')
Hai im new blogger. Okey Bubye.
Macam dah lari tajuk je kan? Haha. Disebabkan blog ni aku terus hilang mood. 
So kenapa tajuk 'WAR' untuk kali ni? Aku pun tak tau. Panjang kalau nak cerita kenapa 'WAR' so let it go. *boleh ke gitu? okeey baby baby, sayang sayang semua. 'WAR' tu kan peparangan. So hari ni aku nak cerita pasal pergaduhan. Rasa nak tergelak pulak tetibe.
Cerita nya bermula begini. Haritu hari jumaat last day sekolah before kite orang cuti. ohh yeahhh!! 2 masa terkahir hari tu kita orang ada class ICT so pergi bilik ICT. Time tu cikgu tak ajar sebab kita orang dah habis dah belajar. Cepat kan? 3 chapter je. Tapi tu pun aku tak boleh dapat A+ haha. So kita orang buat la kerja masing masing. Bersembang ada yang online.Hahhh tu la untungnya jadi budak ICT. Kauuu haderr? Tapi aku dan 2 lagi kawan aku decide nak buat kerja. 
Tapi seingat aku la, aku tak buat kerja sebab aku dah siap tak pun sebab aku malas. Ohhh ! aku dah ingat. Time tu cikgu suruh hantar buku ICT. so Kena siapkan. Jadi kita orang buatlah sesame. Walaupun sebenarnyaaku aku buat macam tak buat je. Malas weii last day kan.. mood pun dah mood cuti. HAHA. Buat kerja tak sah kalau mulut tak diam, so kita cerita la macam macam dan 'macam macam' tu aku tak ingat apa -.-  benda ni dah few month ago okey. 

Fat and Nabil sebok beborak dan aku hanya memerhati sebab tak tau nak cakap apa, so aku hanya guna 'pembuka kata' iaitu 'haha' tetibe Nabil cakap tulisan dia cantik. aku hanya senyum je tetibe Fat cakap "masuk bakul angkat sendiri" hahah. then Si Nabil ni cakap, kalau bukan aku puji diri sendiri, siapa nak puji. Teross semua diam. Dan aku rase aku yang mulakan pasal tulisan. Hmmm entahlah. So aku dengan Fat perasan Nabil terus berubah. Kita orang tau nabil time tu marah tak pun bad mood tak pun kecik hati. haha Kau tahu dah pujuk pun masih tak jalan. Haihhh keras betul hati hubby I sorang ni. Bila tanya marah ke tak dia cakap tak. but the truth is memang dia marah. Lepas tu tetibe senyapp je, masing masing layan perasaan masing masing. Dan time tu jugak lah ada lagu sedih tetibe berkumandang kat situ. Serious talk nak nangis aku.

Then habislah class ICT. Lepas tu kita orang ada class Math. So kene berjalan lah dari bilik ICT tu ke Bilik Math. On the way nak ke bilik Math masing masing jalan sendiri. Aku rase bengang jugak lah time tu. Mana tak nya. Sorang jalan laju sorang jalan slow yang aku ni kat tetengah alam yang dicipta kami sendiri. Ohhh bengang nya Allah je tau. Aku tak tau nak buat apa time tu, Sampai bilik math je aku dudk dengan Peah. Aku cerita lah kat dia paa yang jadi.

Tetibe Fat keluar kelas kata nak pergi toilet. So okey la. Tapi lame dia , makan tahun koo. haha. Ohh btw aku tau dia menangis ;) dalam beberapa minit dia masok. Part yang tak boleh blahh dia duduk tak nak mengadap Si Nabil tu. hahah. so aku dengan si Peah pun pergi situ. 
Kononya tanya soalan math lah. haha. Yang aku pergi betulkan kerusi Fat biar dia duduk betul betul. Time tu Nabil dah tak marah. Siap tanya aku lagi apa kau cakap kat si Peah. haha. time tu aku yang konfius tau siapa yang merajuk dengan siapa. haha. setahu aku lah Si Nabil tu merajuk dengan Fat. Tapi tetibe keadaan berubah Fat merajuk dengan Nabil. hahah.
Habislah satu masa Math. balik tu pun fat tak layan aku, salam pun tak. Okey saya sentap ye Cik Fat. Jerit nama dia pun dia tak pandang. hahah. dia nangis masa tu. 
Balik rumah tetibe dapat wasap dari group Bebeh. Nabil mintak maaf rupanya. Haha. panjang lebar koo dia kasi. Then dia cakap thanks sebab coklat dengan anak kucing yang aku tak berapa faham apa sebenarnya. Haha. Rupanya time dia pergi 'toilet' tu dia masukkan coklat dalam beg Nabil. Awwwww so sweetttt u know. dan aku baru tahu kenapa lambat giler si fat ni pergi toilet, rupanya dia sanggup naik tingakat 4 sebab nak pinjam buku Math kat kelas lain sebab time tu dia tak bawak buku dan dia tak nak share dengan Nabil. hahah
See boleh nampak yang Fat merajuk dengan Nabil 
Tu pun aku tau lepas naik cuti yang panjang. haha. Tak silap cuti untuk 2 minggu.

Itulah ceritanya. huhh. Kenangan yang aku tak akan lupa. Kadang kadang diaorang ni sebab gam pun boleh gaduh. haha. Sweet je. Sedangkan lidah lagi tergigit ni lagikan persahabatan, Kalau tak de gaduh gaduh macam ni tak best la kan?? haha.

Btw Nabil tu PEREMPUAN bukan lelaki ye. Saja cakap, tak nak lah ada salah faham nanti. Lagipun aku sekolah perempuan bukan campur. Haha.

No comments:

Post a Comment